.

czwartek, 14 marca 2013

Z zajączkiem

Dzisiaj przygotowałam dla Was tylko jedną karteczkę, ale dodatkowo z kursikiem na wykonanie zajączka z papieru czerpanego, więc uwaga .... zdjęć będzie dużo.








A poniżej krok po kroku jak wykonać takiego zajączka :))
Najpierw szablon na zająca: lewa strona - jego przód, prawa strona - tył. Tył zajączka wykorzystałam przy robieniu koszyczków - TUTAJ. Do dzisiejszej kartki użyłam tylko głowy zająca.
 Poniżej - szablon jest już odrysowany ołówkiem na papierze czerpanym - jego głowa, środek uszu i policzki.
Teraz przygotowuję wodę i pędzelek (jak widać na zdjęciu - pędzelek mam mocno przycięty, ale Wy go przycinać nie musicie). Mokrym pędzelkiem dokładnie moczę kontury narysowanej głowy zająca.


 
 Teraz bardzo wolno i delikatnie odrywam po mokrej linii głowę szaraka (w zasadzie mój zajączek jest biały :) ) . Wyrywam wolno dlatego, by nie uszkodzić faktury papieru, czyli by mój zajączek miał jak najdłuższą sierść. Zapewniam Was, że gdy będziecie chcieli wyrywać elementy zająca na sucho, to sierść zajączka będzie dużo krótsza. Poniżej już wydarta jest część głowy.
 Gdy głowa zajączka jest już całkowicie wydarta, to suchymi pastelami maluję środek uszu i policzki, które wcześniej narysowałam na papierze czerpanym.
  Poniżej wszystkie elementy zajączka są już wydarte z papieru. Odkładam je do całkowitego wyschnięcia (przypominam, że przed wyrywaniem moczyłam ich kontury wodą). Przygotowuję pomponik, który będzie noskiem zająca i ruchome oczy. Dodatkowo zrobiłam jeszcze dla swojego zajączka grzywkę.
 Docinam z białego papieru drugą głowę zająca, ale mniejszą. Posłuży mi ona do podklejenia głowy z papieru czerpanego. Robię to dlatego, żeby kolorowy papier, na który nakleję głowę - nie przebijał.
  Gdy głowę nakleiłam już na brystol, to naklejam teraz pozostałe elementy - patrz fotka poniżej.
  Niżej fotka w dużym zbliżeniu. Nosek i oczka dodaję dopiero po naklejeniu zajączka na przygotowaną pracę - tu dzisiejsza karteczka.
I jeszcze raz rzut okiem na mojego zajączka, który bardzo mocno przytulił się do pisanek. Jak widać dodałam mu łapki, czyli skoki. Łapkami przytrzymuje pisanki. Grzywkę, obrzeże uszu i częściowo łapki  - pociągam leciutko szarą suchą pastelą.

Mam nadzieję, że kursik na wykonanie zajączka jest dla Was zrozumiały. 
W ten sam sposób wykonałam misie - pamiętacie je?


Dziękuję Wam za odwiedzinki i pozostawione słówko :))

31 komentarzy:

  1. Śliczne kartki są cudowne pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursik super,ale brak mi chyba odwagi na zrobienie czegoś tak pięknego.Wole u Ciebie zobaczyć i podziwiać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah to tak powstają puchate zwierzaki:) Ty to masz super pomysły:) dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ ten zajączek jest słodki!!!
    Jak tylko dorobię się papieru czerpanego to pokuszę się o swojego zajączka:))) więc tym bardziej DZIĘKUJĘ!!! za kursik...

    OdpowiedzUsuń
  5. Karteczka jest śliczna,słodka:)ZAJĄCZEK SUPER:)Czy ta trawka to wykrojnik czy dziurkacz brzegowy??

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny zając i piękna kartka!

    OdpowiedzUsuń
  7. marzyłam o tym, abyś dodała kursik, ale nie ośmieliłam się prosić. jak widać marzenia się spełniają ;-) dziękuję ogromnie i zabieram się do pracy :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastycznie wygląda ten zajączek , świetny kursik :)) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. This is adorable, and thank you for the kursik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przesłodki !!! Fajny kursik

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna kartka !
    Kursik super-dziękuje może kiedyś skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiego zajączka jeszcze nie widziałam :) Genialny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Normalnie REWELACJA! Cudowny zajączek i świetny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uroczy zajączek, dziękuję za kursik na pewno się przyda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy bym nie pomyślała, że wydzierając można osiągnąć taki efekt:) Zajączek jest fantastyczny! Dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zając świetny. Katarka piękna.
    Dzięki za doskonały kursik.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy bym nie wpadła na pomysł że tak można zrobić taką kartkę. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna karteczka!!
    zajączek rewelacyjny!!!
    Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za kurs:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za kurs - myślę, ze kiedyś go wykorzystam :-) A zajączek jest przesłodki :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Króliczek jest super,świetny kursik na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny zajączek! Ty to masz kobieto suuuuuuper pomysły! Mam jeszcze kawałek takiego papieru, więc pokuszę się o takiego zajączka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjny efekt i świetny kursik!

    OdpowiedzUsuń
  25. super zajaczek a za kursik wielkie buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczna karteczka a zajaczek fantastyczny i pomysłowo zrobiony:)

    OdpowiedzUsuń