.

poniedziałek, 25 lutego 2013

Świąteczne i obiecany kursik

Obiecałam Wam kursik na otwierane jajko, więc nowy tydzień rozpoczynam właśnie nim. Tak wygląda moje już gotowe jajko, które poniżej rozłożę na części składowe.
Uwaga - baaaaaardzo dużo zdjęć!


Tu szablon mojego jajka.


Niżej szablon już odrysowany i wycięty. Wycięte też są już elementy do przyklejenia na jajkową bazę. Wszystko podwójnie. Poniżej fotka pokazuje, jak należy rozprowadzić klej na brzegu górnej części jajka. Fotka ostatnia - to sklejone razem dwie górne części.


Zdjęcie niżej pokazuje, jak została utworzona kieszonka po sklejeniu 2 górnych części jajka.


Górne sklejone części jajka przykładam przy jego jednej dolnej części i ołówkiem zaznaczam miejsce -dokąd sięga wypustka górnej części jajka. Prawa fotka w powiększeniu.


Teraz nakładam klej - z lewej strony tylko do zaznaczonego ołówkiem miejsca i w ten sposób sklejam razem dwie dolne części jajka. W środkowej części zdjęcia znajduje się fotka z powiększeniem.


Tak wyglądają sklejone 2 dolne części jaka. Zdjęcie poniżej pokazuje, jak wkładam wypustkę z górnej części jajka w środek części dolnej. Wspaniale widać to pod światło. 


fot.1 - wypustka górnej części włożona w środek części dolnej. Teraz naklejam kolor tylko na przód dolnego jajka; fot.2 - szpikulcem robię przez całość dziurkę; fot.3 - w wykonany otwór wkładam ćwiek; fot.4 - pokazuje, jak wygląda tył karteczki. Tu przycinam górny koniec ćwieka, by mi później niepotrzebnie nie wystawał. Od razu wyjaśniam, że nie użyłam nitu tylko dlatego, że uważałam, że ciężko będzie przebić się przez 5 grubych kartek, ale zapewniam Was, że na ćwieku jajko wspaniale się otwiera.


Poniżej pokazuję tył i przód złączonej górnej i dolnej części jaka.


Żeby przykryć "łapki" ćwieka z tyłu zaklejam dolną część jajka wcześniej wyciętą bazą.


Tak wygląda już tył zamkniętego i otwartego jajka. 


A poniżej jajko z przodu z przyklejonym wyciętym napisem - stempel z Lemonade. Teraz można już przystąpić do jego ozdabiania.


Następnie wycinam mniejsze jajko, które włożę do środka  przygotowanego i sklejonego już jajka, a posłuży ono do napisania życzeń osobie, której to jako wyślę. Jak pokazuje fotka wycięte jajko delikatnie ozdobiłam stemplowymi zawijaskami.


Tu już jajko ozdobione: lewa strona - przód kartki, prawa strona - tył kartki




Moje gotowe jajko otwieram (poniższe fotki) i wyjmuję z niego drugie jajko, by napisać na nim życzenia.




Mam nadzieję, że teraz już każdy z Was zrozumiał na czym polega tajemnica otwieranego jajka - nie jest to trudne, ale niestety jest czasochłonne.

***
Chciałabym się jeszcze pochwalić wyróżnieniem mojej pracy, a właściwie prac w wyzwaniu "Dzieciaczkowo" na blogu 123scrapuj ty


A to prace które zdobyły to wyróżnienie - pamiętacie je ?


Dziękuję Wam za odwiedzinki i pozostawione słówko :))


30 komentarzy:

  1. Ja pamiętam bo gratulowałam juz na tamtym blogu bo to wyzwanie było odemnie,jeszcze raz gratuluje prace przepiękne

    OdpowiedzUsuń
  2. Haniu, super kurs! Nareszcie wszystko stało się jasne. Jajka są naprawdę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje bo szczerze zasłużyłaś !
    Kursik super,bardzo czytelny-DZIĘKUJE BARDZO !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione!!! Cudny kursik, wszystkie szczególiki są, trochę skomplikowanie się to robi, ale może jak spróbuję to nie będzie taki diabeł straszny. Gratuluję wyróżnienia!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jajka są genialne! Kursik jest świetny :) Dziękuję Ci za odwiedziny i żałuję, że moich babeczek nie jestem w stanie tak łatwo rozsyłać... Z pewnością trafiłyby do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik... pracochłonne te jajeczne życzenia... no i oczywiście gratuluję wyróżnienia !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you for the beautiful kursik, and Congratulations on the prize!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny kursik :) Nigdy chyba nie widziałam tak rewelacyjnej jajkowej kartki :D Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie przygotowałaś kursik:) Jako wyszło pieknie:)
    I gratuluję wyróżnienia za dziecięce karteczki:) Były rewelacyjne, więc nagroda bardzo zasłużona:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serdecznie gratuluję wyróżnienia ;))
    Kursik-rewelacyjny, na pewno spróbuję, dzięki;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Haniu - gratulacje ogromne, bo przeogromnie zasłużone wyróżnienie - kolejki są boskie, mogę to powtarzać ciągle i mi się nie znudzi. Za kurs - równie ogromne podziękowania - wszystko jasne jak słońce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kursik- skorzystam. Gratuluję wyróżnienia,Twoje pociagi trudno było prześcignąć.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny , czytelny kursik ...a jajeczka ZNAKOMITE:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesteś Wielka. Dzięki za bardzo obrazowy kursik. Piękna kartka. Muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za czytelny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. gratuluje wyróżnienia naprawdę godne tego były:) a kursik wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kursik - bardzo dziękuję. Chyba sobie popełnię taką karteczkę. Gratuluję wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne te jajeczka, kursik bardzo przydatny może uda mi się takie zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaja czaderskie- świetny pomysł. Wyróżnień gratuluję i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurs się na pewno sprzyda :) a Twoje jajka w tym roku wymiatają, są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluje !!!

    i bardzo dziękuje za kurs
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  22. Kursik bardzo czytelny na pewno się skuszę tylko nie mam pojęcia skąd brać czas na nowości.Twoje karteczki jajcowe są cudowne.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratulacje wyróżnienia!!!
    Kursik świetny.Ja mam czasu mnóstwo to na pewno 1 szt uda mi się zrobić.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję wyróżnienia. Kursik super.

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję :) świetny kurs aż się prosi o spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze raz dziękuję za kursik - spróbowałam i choć moim daleko do wzoru, to karteczki się podobały....

    OdpowiedzUsuń
  27. Prześliczna karteczka, wspaniały kursik! Gratuluję wyróżnienia, bo prace prześliczne:))

    OdpowiedzUsuń