.

poniedziałek, 27 maja 2013

Najazd koników

Moje koniki już znacie, bo już tu na blogu je Wam prezentowałam. Dzisiaj chciałabym nie tylko pokazać Wam kolejne koniki, ale również zapoznać Was krok po kroku w jaki sposób je wykonuję. Dzień Dziecka jest jeszcze przed nami, więc może któraś z Was pokusi się na zrobienie podobnego konika dla swoich pociech.


Ponieważ moje koniki są przestrzenne, wręcz można by je porównać do koników na biegunach, więc swoja pracę zaczynam od przygotowania ich podstawy.


Następnie przy pomocy bigownicy (tu trymetr i bigownica 2 w 1) zaginam kartkę w miejscu złożenia.


Tu podstawa dla konika jest złożona na pół.


Teraz wycinam elementy konika: głowę, tułów z 2 nogami i 2 nogi osobno. Dodam, że wszystkie te elementy wycinam podwójnie, czyli na przód i tył konika. 


Następnie moim ulubionym tuszem Distress tuszuję obrzeże wyciętych elementów konika. 


Tu zdjęcie w zbliżeniu.


Tors konika odwracam na drugą stronę i nakładam na niego wyciętą podstawę konika. Ołówkiem zaznaczam wystające części tułowia. 


Poniżej fotka pokazuje odrysowaną podstawę. Robię to po to, żeby wiedzieć do jakiego miejsca mogę położyć klej.


Tu już tors konika przyklejony jest do podstawy. Identycznie naklejam tors konika z tyłu.


Teraz mogę już wyciąć kopytka. W tym celu biorę jedną nogę, odwracam na drugą stronę i odrysowuję na przygotowanym papierze końcówkę nogi - to będzie kopytko konika.


Poniżej wszystkie 4 nogi maja już kopytka przyklejone. 


Na 2 wolne nogi z lewej strony naklejam 1 mm kosteczki dystansujące ...


... i przyklejam je w odpowiednim miejscu na podstawie konika.


Kolejną czynnością jest wycięcie i naklejenie siodła. siodło przyklejam do torsu tylko w górnej części.


Teraz wycinam i naklejam ogon, oraz przygotowuję element o zdobny, który później wykorzystam.


Ażeby ogon był bardziej przestrzenny, to wycinam z innego koloru mniejszą jego część i naklejam na części większej.


Tu już obie części są odpowiednio przyklejone do korpusu konika.


Teraz miejsce klejenia maskuję przyklejając przygotowany wcześniej element ozdobny.


Czas na wykonanie głowy. Jak widzicie na fotce poniżej, 2 części głowy odrysowane są na zasadzie odbicia lustrzanego. Wycinam grzywę konika i naklejam ją z lewej strony na jedną z wyciętych głów. Teraz pokrywam drugą głowę klejem i przyklejam ją do głowy z grzywą.  


Tak wygląda głowa z prawej strony.


A tu ta sama głowa pokazana jest z drugiej strony.


Poniżej głowa posiada już potrzebne elementy: grzywę, ruchome oczy, nozdrza i itp. Teraz mogę przykleić ja do korpusu konika. I znów chcąc, by konik był bardziej przestrzenny - głowę naklejam na 1 mm dwustronną taśmę piankową.


Tu głowa jest już przyklejona do korpusu konika.


Jeszcze małe elementy zdobnicze ...


i konik jest gotowy. Oczywiście tylko od Was zależy, jak będzie wyglądała jego ostateczna postać. Mój konik buja się na kwiecistej podstawie, a na jego nodze przysiadł mały motylek.


I tył konika


Jeszcze parę zbliżeń




Tytuł dzisiejszego posta brzmi: Najazd koników, więc nie mogę poprzestać na pokazaniu tylko jednego konia :)) Poniżej drugi konik - jego koleżka.






Tu już oba koniki razem - jak widać są ze sobą w dobrej komitywie.



Oczywiście koniki nie musza być przestrzenne. Poniżej przygotowałam konika naklejonego na kartkę. 





Swoje koniki zgłaszam na wyzwanie "Zwierzaki" na blogu Scrapek, gdzie należy samodzielnie stworzyć zwierzaka.


Dziękuję Wam za odwiedzinki i pozostawione słówko :))


49 komentarzy:

  1. Haniu Twoje koniki są fantastyczne i bardzo pracochłonne:) Niezwykły pomysł i cudne wykonanie:) Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pełna podziwu dla Twojej twórczości!!!
    Niesamowite rzeczy powstają, a do tego dzielisz się tym z innymi!
    Dziekuje..

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne :) A ja ich wcześniej nie widziałam, musiałam przeoczyć. Wspaniałe są :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo, bardzo sympatyczne koniki! (dla takiego laika jak ja, to pracy tu , że ho, ho!) Pomysły masz niesamowite, a ich realizacja przepiękna! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne są te koniki:) pocieszne mają mordki...pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haniu jakie cudo :)
    Wielgaśne dzięki za ten kursik
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozkoszne są te kucyki, kapitalne. Niosą ze sobą tyle radości. Spodobają się każdemu - małemu i dużemu :) Super

    OdpowiedzUsuń
  8. Po prostu wspaniałe. Dzięki za kursik .

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne koniki Haneczko ! Dziękuję za wyjaśnienie co i jak ♥ Może spróbuję zrobić takiego różowego dla Majeczki - ona tak je lubi

    OdpowiedzUsuń
  10. jejku, jakie rozkoszne Haniu!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne koniki! Podziwiam tym bardziej, że wszystko wycinałaś ręcznie a nie wykrojnikami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Haniu brak mi slów, cudowne są te koniki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne! Tutorial przyda mi się bardzo, jak będę robiła kartkę dla mojej wnusi, która kocha koniki:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ОЧАРОВАТЕЛЬНЫЙ ЖЕРЕБЕНОК!

    OdpowiedzUsuń
  15. Haniu, bardzo czytelnie przedstawiłaś, jak wykonać , te małe cuda!
    Już kiedyś pisałam , że są urocze i teraz tylko powtórzę- CUDNE!!!
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Konik jak marzenie... Haniu dziękuję za kursik... Spróbuję może i mnie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale śliczne i wesołe twoje koniki:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe! Miło poznać tajniki Twojej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odjazdowe... jak na Pardubickiej... świetnie wyszły, Twoje źrebaczki są cudownie dopracowane

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne, zabawne i słodkie... Haniu, czy korzystasz z jakiegoś gotowego szablonu, czy sama go stworzyłaś? Mam nieodpartą ochotę popełnić takiego źrebaczka, ale wątpię, czy tak ładnie uda mi się uzyskać odpowiednie proporcje :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne koniki!!! Dziękuję za kursik - może skorzystam ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. muszę oczy pozbierac, bo mi z orbit wyleciały ;-) zrobię koniecznie, mam koniarę w rodzinie :-) ale jak się robi takie przeszycia na kartce?

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne - jesteś mistrzynią w Konikach - już, któryś raz zachwycam się nimi, za każdym razem bardziej są rozbudowane:) Kolorowe i radosne robrykane koniki....

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny konik!! Czy jest możliwość dostania szablonu? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne koniki szczególnie ten zielony bo w moim ulubionym kolorze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudne i zabawne, a tutorial wspaniały:))))

    OdpowiedzUsuń
  27. Już od chwili, gdy zobaczyłam pierwszy raz na blogu te cudowne koniki to nie mogę oderwać od nich wzroku, a teraz ten różowy, przesłodki. Dzięki za kurs na pewno kiedyś wykorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne koniki:)Kursik extra:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Są przecudne !!!!! Normalnie zmałpuję !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny kursik! Przepiękne są te koniki!

    OdpowiedzUsuń
  31. Wyobraź sobie , że wg. twojego instruktażu machnęłam 2 sztuki . Zajarzyłam co i jak ! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne koniki Haniu !
    dziękuje za kurs ,skorzystam z przyjemnością
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  33. śliczne stadko kursik jest super

    OdpowiedzUsuń
  34. Haniu, Twoje koniki są obłędne! Nie mogę się napatrzyć :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Elu,koniki są świetne :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Scrapek.pl-DT Basia

    OdpowiedzUsuń
  36. Haniu, podziwiam Twoje pomysły nie od dzisiaj. Absolutnie fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za wszystkie milutkie komentarze :))

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny pomysł i rewelacyjne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny kurs. Gratuluję pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajny kurs, mam nadzieję, że kiedyś znajdę chwilę i zrobię konika ;-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam serdecznie.Haniu zauroczyły mnie twoje koniki dla dzieci,pokazałaś
    fajny kurs jak je wykonać,czy mogłabym wykorzystać Twój pomysł w
    swojej pracy?Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń